الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  Ezlb9t11
مع تمنياتي بالإستمتاع بالقراءة
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  Ezlb9t11
مع تمنياتي بالإستمتاع بالقراءة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

MR:A7MED IBRAHEM

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
كل عام وانتم بخير بمناسبه حلول شهر رمضان الكريم أعاده الله علينا وعليكم بالخير واليمن والبركات ونسأل الله فى هذا الشهر الكريم ان يتقبل منا ومنكم صالح الاعمال
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
ساعة
المواضيع الأخيرة
» كيف تعرف شخصيتك من تاريخ ميلادك
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الخميس مارس 28, 2013 7:09 pm من طرف هاله الرفاعي

» صراع الحضارات
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الأربعاء مارس 13, 2013 10:09 pm من طرف هاله الرفاعي

» لعنة الفراعنة
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الثلاثاء مارس 12, 2013 3:48 am من طرف هاله الرفاعي

» التحنيط
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الأحد مارس 10, 2013 4:08 am من طرف هاله الرفاعي

» أدخل شوف العبقرية
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الأحد نوفمبر 06, 2011 9:11 am من طرف basel_elmasry

» يا عم امشى د مبارك مشى
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الإثنين أغسطس 29, 2011 9:03 am من طرف أحمد ابراهيم

» خلاص بطلت اشجع ارسنال تانى
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الإثنين أغسطس 29, 2011 1:32 am من طرف أحمد ابراهيم

» لهذا لم ينشر كتابى العدد الثانى ( لماذا غابت البسمات الجزء الاول )
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الأحد أغسطس 28, 2011 9:56 am من طرف أحمد ابراهيم

» لهذا لم ينشر كتابى العدد الثالث ( لماذا غابت البسمات الجزء الثانى )
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الخميس أغسطس 18, 2011 8:58 pm من طرف أحمد ابراهيم

» لهذا لم ينشر كتابى العدد الاول
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الخميس أغسطس 18, 2011 8:49 pm من طرف أحمد ابراهيم

» تاريخ من المجاعات
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الخميس أغسطس 18, 2011 8:42 pm من طرف أحمد ابراهيم

» وقفات من حياة الامام الحسن البصرى
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10السبت أغسطس 13, 2011 10:43 am من طرف أحمد ابراهيم

» وقفات من حياة الامام الحسن البصرى
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10السبت أغسطس 13, 2011 10:41 am من طرف أحمد ابراهيم

» 12 دعوة ندعوها بالسجود وربنا يستجب لنا
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الأربعاء أغسطس 03, 2011 11:09 pm من طرف m7md rabi3

» بيان بالحد الأدني للقبول بكليات ومعاهد المجموعة العلمية لعام 2011
الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الأربعاء أغسطس 03, 2011 10:22 pm من طرف m7md rabi3

ازرار التصفُّح
Cursors
عداد الزوار

.: عدد زوار منتدى الأستاذ/أحمد إبراهيم :.

elrashid.yoo7.com

الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار

كاتب الموضوعرسالة
أحمد ابراهيم

الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  Empty
مُساهمةموضوع: الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار    الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10الخميس أغسطس 12, 2010 7:23 am

انا شايف انه ده كان لازم يكون العنوان الحقيقى لمسلسل الجماعه قصة الأستاذ وحيد حامد , أكتر حاجه وقفت عندها بعد ما شوفت حلقتين من المسلسل وانا بطبيعتى مش غاوى مسلسلات , المسلسل ده شدنى جدا بدأت اطرح على نفسى بعد التساؤلات . معقوله الاخوان دول ناس اشرار اوى كده معقول حكومتنا بالجمال والحلاوه دى , بصراحه شىء مستفز جدا عمرى ما كنت من الاخوان او مقتنع بكل افكارهم لكن بصراحه الموضوع مبالغ فيه جدا مصورهم بصوره فى المسلسل بتفكرنى بنفسى الصوره الكانوا بيظهروا فيها ابو لهب وابو جهل فى الافلام بتاعة زمان يعنى المسلسل اسمه "الجماعه" وانا شايف المفروض كانوا يسموه " جماعة الكفار "
انا عايز استعرض بعد المشاهد الاستوقفتنى جدا زيى مثلا طريقة التحقيق معاهم وكأنى شايف مشهد بين شيطان وملاك طبعا بيعلب شخصية الملاك ضابط أمن الدوله مع الشيطان الوقح من جماعة الاخوان , الضابط بيتكلم بمنتهى الهدوء مع الطالب وبيجيب له شاى فى الوقت الكل ردور الطالب من الاخوان جامده وبطريقه غير مؤدبه .
ومشهد طبعا اكيد علم مع الناس كلها لما الشرير صاحب السوبر ماركت راح يتكلم مع المسؤل عن قسم الجبنه والالبان وبيقوله رجع الجبنه الدنماركى تانى خلاص الموضوع هدى وارفع سعر الجبنه التانيه علشان الناس تضطر انها تشترى من الجبنه الدنماركى .
وكمان بقى كل المشاهد البيظهر فيها الشيطان الاكبر المرشد العام لجماعة الاخوان المسلمين بأسلوب كلامه البمبنى على اسلوب الغايه تبرر الوسيله وكأن هرتزل كاتب برتوكولات صهيون هو الذى يتحدث حول اقامة وطن قومى جديد للاخوان المسلمين .
مش عارف انا كده اتسرعت فى الحكم على المسلسل وانه مجرد حرب جديده على الاخوان ومش عارف انتبنى شعور والله اول مره احس بيه انا عايز اقرب من الناس دول واعرفهم اكتر لانى متأكد انهم مش ممكن يكونوا بالبشاعه دى وكمان انا ضامن لو حصل اى مشكله مع الحكومه اكيد مفيش مشكله د الناس بيعملوهم احسن معامله وبيجيبوا لهم شاى صحيح انا مبحبش الشاى بس اكيد البيخليهم يجيبوا شاى ممكن يجيبوا لى انا بيبسى , بصراحه الموضوع ده استفزنى جدا بس انا أتعودت انى مش اتسرع فى اصدار الاحكام جايز على اخر المسلسل العالم الكفره دول يسلموا فى الاخر ويبقوا حلوين .
?????
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار   الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10السبت سبتمبر 25, 2010 4:07 am

الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار farao geek jocolor santa cheers pig pirat tongue lol! afro study elephant queen
????? ??
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: حكومتنا الابرار   الاخوان الاشرار وحكومتنا الابرار  New10السبت سبتمبر 25, 2010 4:11 am

farao ازيك يا مستر farao

صفحة 1 من اصل 1